Informační gramotnost

Zobrazeno: 2925

Kategorie: projekty

Informační gramotnost

Gepard (Evaluace informační gramotnosti CZ. 1. 07/1. 1. 00/14. 0225)

je projekt zaměřený výrazně do oblasti práce s informacemi, tj. na "informační gramotnost" jako takovou, vztahuje se již k žákům na základní škole a uplatňuje se pak po celý život.

Technické použití ICT jako nástroje je do jisté míry méně důležité než jeho smysl: práce s informacemi, jejich získání, zpracování a předání dalším osobám.

Co přináší projekt nového?

  • obsahové zaměření
  • ověřovací testování, možnost sledovat posun
  • adaptivní testování CAT - až 2000 úloh
  • pokročilý statistický aparát (IRT/MDT)
  • dobře srozumitelné výsledky (kategorie)
  • přímá vazba na dovednosti testované PISA aj.

Prostředkem pro dosažení cílů projektu bude vytvoření moderního širokopásmového testu informační gramotnosti, konstruovaného s použitím postupů CAT (počítačové adaptivní testování).Počítač předkládá každému žákovi „jedinečnou“ verzi testu, kde se volba položek odvíjí podle úspěšnosti odpovědí na položky předcházející, umožňuje porovnat výsledky žáků i v případě, že jejich test obsahoval různé úlohy.

Pomocí postupů CAT tak dokážeme v daném čase změřit kvality žáka mnohem přesněji a podrobněji (dobrý žák neztrácí čas řešením pro něj příliš snadných úloh a naopak slabý žák se netrápí úlohami, které nejspíš stejně nevyřeší). Jednou z velkých výhod tohoto postupu je, že každý žák a dokonce stejný žák v jiném čase má jiný test, což znemožňuje opisování a umožňuje testování opakovat.

Pravidla účasti škol

  • mimopražské základní školy, 5. a 9. ročníky, a odpovídající ročníky víceletých gymnázií
  • účast je školám plně hrazena z ESF
  • účast je dobrovolná

A jaký to má celé smysl?

Rozvíjet dovednosti, které pomáhají obstát v současném světě, zároveň podpořit koncept informační gramotnosti a doplnit spektrum existujících testů něčím, co dosud chybí.

Realizátorem projektu je společnost Scio, která poskytuje své služby také stovkám škol na všech vzdělávacích stupních, zejména v oblasti zjišťování a hodnocení výsledků vzdělávání a spolupráce na přijímacím řízení.

Obsahově úlohy zkoumají dovednosti napříč všemi předměty vyučovanými na základních školách. Tematicky odpovídají zájmům cílové věkové kategorie.

 

2012/2013

5.B se v rámci srovnání ročníku v celé ČR umístila na 7. z 335 zúčastněných tříd. Ve stejném počtu se 5.A umístila na 143. místě. 9.A skončila na 92. místě z 742 zúčastněných tříd (vč. víceletých gymnázií).

5.A je průměrně na úrovni INFOprůzkumník, 5.B INFOuživatetl a 9.a INFOznalec.

 

2011/2012

5.A 241. z 468, 5.B 422. z 468, 9.A 168. z 540.

 

 

Mini kalendář

poslední mesíc prosinec 2018 příští mesíc
Po Út St Čt So Ne
week 48 1 2
week 49 3 4 5 6 7 8 9
week 50 10 11 12 13 14 15 16
week 51 17 18 19 20 21 22 23
week 52 24 25 26 27 28 29 30
week 1 31