Informační gramotnost

Zobrazeno: 2698

Kategorie: projekty

Informační gramotnost

Gepard (Evaluace informační gramotnosti CZ. 1. 07/1. 1. 00/14. 0225)

je projekt zaměřený výrazně do oblasti práce s informacemi, tj. na "informační gramotnost" jako takovou, vztahuje se již k žákům na základní škole a uplatňuje se pak po celý život.

Technické použití ICT jako nástroje je do jisté míry méně důležité než jeho smysl: práce s informacemi, jejich získání, zpracování a předání dalším osobám.

Co přináší projekt nového?

  • obsahové zaměření
  • ověřovací testování, možnost sledovat posun
  • adaptivní testování CAT - až 2000 úloh
  • pokročilý statistický aparát (IRT/MDT)
  • dobře srozumitelné výsledky (kategorie)
  • přímá vazba na dovednosti testované PISA aj.

Prostředkem pro dosažení cílů projektu bude vytvoření moderního širokopásmového testu informační gramotnosti, konstruovaného s použitím postupů CAT (počítačové adaptivní testování).Počítač předkládá každému žákovi „jedinečnou“ verzi testu, kde se volba položek odvíjí podle úspěšnosti odpovědí na položky předcházející, umožňuje porovnat výsledky žáků i v případě, že jejich test obsahoval různé úlohy.

Pomocí postupů CAT tak dokážeme v daném čase změřit kvality žáka mnohem přesněji a podrobněji (dobrý žák neztrácí čas řešením pro něj příliš snadných úloh a naopak slabý žák se netrápí úlohami, které nejspíš stejně nevyřeší). Jednou z velkých výhod tohoto postupu je, že každý žák a dokonce stejný žák v jiném čase má jiný test, což znemožňuje opisování a umožňuje testování opakovat.

Pravidla účasti škol

  • mimopražské základní školy, 5. a 9. ročníky, a odpovídající ročníky víceletých gymnázií
  • účast je školám plně hrazena z ESF
  • účast je dobrovolná

A jaký to má celé smysl?

Rozvíjet dovednosti, které pomáhají obstát v současném světě, zároveň podpořit koncept informační gramotnosti a doplnit spektrum existujících testů něčím, co dosud chybí.

Realizátorem projektu je společnost Scio, která poskytuje své služby také stovkám škol na všech vzdělávacích stupních, zejména v oblasti zjišťování a hodnocení výsledků vzdělávání a spolupráce na přijímacím řízení.

Obsahově úlohy zkoumají dovednosti napříč všemi předměty vyučovanými na základních školách. Tematicky odpovídají zájmům cílové věkové kategorie.

 

2012/2013

5.B se v rámci srovnání ročníku v celé ČR umístila na 7. z 335 zúčastněných tříd. Ve stejném počtu se 5.A umístila na 143. místě. 9.A skončila na 92. místě z 742 zúčastněných tříd (vč. víceletých gymnázií).

5.A je průměrně na úrovni INFOprůzkumník, 5.B INFOuživatetl a 9.a INFOznalec.

 

2011/2012

5.A 241. z 468, 5.B 422. z 468, 9.A 168. z 540.

 

 

Mini kalendář

poslední mesíc srpen 2018 příští mesíc
Po Út St Čt So Ne
week 31 1 2 3 4 5
week 32 6 7 8 9 10 11 12
week 33 13 14 15 16 17 18 19
week 34 20 21 22 23 24 25 26
week 35 27 28 29 30 31

Co nás čeká ...

Žádné události